Creatio Ex Nihilo

Gra Wywiadów

plakat gra wywiadów A3Jest rok 1937. Nad Polską po śmierci Marszałka zaczęły zbierać się czarne chmury zwiastujące nową wojnę. Hitler co raz bardziej łakomie spogląda na nasze ziemie. Nikt już nie zastanawia się czy nastąpi atak, tylko kiedy. W GISZ-u zaczyna się przekierowywanie armii na tryby wojenne, zgodnie z rozkazami marszałka Edwarda Śmigłego-Rydza, choć mówi się szeptem, że wykonuje on jeszcze ostatnią wolę Marszałka Piłsudskiego.

***

W Krakowie, mimo ponurego widma wojny, życie i praca toczy się normalnie. Różnicę widać jednak w referacie II Oddziału Sztabu Generalnego. Do miasta przyjeżdża płk. Tadeusz Pełczyński – szef „Dwójki”. Ma dopilnować, aby rozkaz Marszałka o zabezpieczeniu akt wywiadu przebiegł bez żadnych komplikacji. Zadanie jest trudne, ponieważ z raportów wiadomym jest, że Abwehra i NKWD rozpoczęły już swoje działania. Problemem był chyba tylko Kpt Jan Żychoń, szef delegatury w Krakowie. Z jednej strony agent z sukcesami – z drugiej alkoholik z manią wielkości. Do tego chodzi plotka, że ma „niezdrowe” kontakty z Niemcami.

***

W piwnicach Starego Miasta, jak co tydzień, spotyka się intelektualna elita krakowskich salonów. Tym razem spotkanie ma jednak inny charakter – książę kardynał Adam Sapieha wraz z profesorami i szlachtą muszą zaplanować jak uchronić dziedzictwo narodowe i kulturowe. Nie będzie to proste, zważywszy na liczne sprzeczki i odmienne poglądy między dyskutantami. Sytuacji nie poprawiają plotki o znajdowanych ciałach pracowników uczelni. Seryjny morderca, czy wrogi agent? To ustala policja, jednak strach opanował środowiska akademickie. Kto będzie następny?

***

Do Krakowa przybywa Oberstleutnant Albert Funk, zgodnie z poleceniem szefa Abwehry Wilhelma Canarisa. Ma dopilnować żeby archiwa i dokumentacja polskiego wywiadu znalazły się w rękach Niemców. Doskonale wie, jak może to przechylić szalę zwycięstwa w wojnie. Na drodze stoi mu własna, tajemnicza przeszłość oraz niechęć do SS i samego Hitlera . Podejrzewa, że jego podkomendni z Berlina wiedzą o jego „ideologicznych problemach” i nie będą mu ułatwiać pracy. Canarisa martwi również Leutnant Wilhelm Eichhorn, przysłany tutaj przez Himmlera z tajnym zadaniem.

***

Dla pułkownika Sudopłatowa sprawa jest oczywista: po porażce w 1920 teraz nadchodził czas potęgi ZSRR. Po awansie na szefa Wydziału Zagranicznego pułkownik chciał się wykazać. Przechwycenie akt polskiej „Dwójki” i pognębienie tego narodu dałoby mu upragnioną sławę i prestiż. Niestety, jego sieć agenturalna nie jest zbyt doświadczona i ideologicznie pewna, do tego właśnie otrzymał informację, że w Krakowie ukrywa się zdrajca Partii – Esauła Lukian Filipiński, wiedzący sporo o sprawach NKWD. Sudopłatow zdaje sobie sprawę, że wykonanie tych zadań będzie niesamowicie skomplikowane, jednak wie, że musi zaryzykować – Towarzysz Beria nie lubi nieudaczników.

***

Od Ciebie drogi Graczu zależy sukces frakcji, którą wybierzesz. Czy zostaniesz asem wywiadu? Osiągniesz chwałę i uznanie kolegów? Czy rozwiążesz zagadkę znikających ludzi działając, jako niezawodny detektyw? A może Twoja niezłomna postawa uratuje kulturę i historię Polski? Jeżeli chcesz się sprawdzić w którejś z tych ról, zapraszamy Cię w podróż do Krakowa późnych lat 30. Odkryj świat szpiegów, mroczny, napięty i brutalny okres tuż przed wojną. Bo oto zaczyna się Gra Wywiadów.

Kontakt:
grawywiadow@creatioexnihilo.org